Arapça, görmeyi ifâde eder. Hakk’ın basarı kendi malumatının şühudu itibariyle, kendi zatından ibarettir. Her türlü noksanlıklardan münezzeh olan Allah’ın ayn’ı, ilminin gayesinin sonsuzluğu itibariyle Zâtından ibarettir. Çünkü O, Zâtıyla görülür. O’nun Zâtında sayı bakımından çokluk (adetlenme) yoktur. O’nun ilminin mahalli, aynı zamanda basarının da mahallidir. İlim ve basar iki sıfattır. Bu ikisi hakikatte birdir. Ancak, basarından murad, sadece kendi ilminin şehadet alemindeki tecellisinden; ve ilminden murad kendine ait nazarla, aynî ilimdeki idrâkten başka bir şey değildir. O, Zâtını Zâtıyla görür. Mahlûkâtını da Zâtı ile görür. Zâtı için rü’yeti, mahlûkâtı için olan rü’yetinin ayn’ıdır. Zira, basar, bir vasıftır. Fark ancak görülendedir. O, eşyayı devamlı görmektedir. O, bir şeye ancak dilediği zaman bakar. Eşya, O’na, kesinlikle perdeli değildir. Lakin O’nun nazarı, bir şeye ancak dilediği zaman ilişir. Hz. Peygamberin (s) “Allah’ın her gün kalbe şöyle bir nazarı vardır” sözü bu kabildendir. “Allah onlara bakmaz…” (Al-i İmran/77) ayeti bu şekilde değildir. Zira bu âyetteki nazar, Allah’ın rahmet etmesi manasınadır.