Arapça, koruma demektir. Peygamberler, Allah tarafından günahtan korunmuştur ki, buna ismet denir. Yani Peygamberler ma’sum’dur. Veliler için de, aynı mânâda olmamak üzere, hıfz söz konusudur. Yani veliler masum değil mahfuzdur. Bu hıfz, velinin günah ve hatada ısrardan korunma halidir. Bunu, şu olay güzel anlatır. “Veli zina yapar mı?” diye Cüneyd’e sorarlar, o da, bir süre murakabeye dalar ve şu cevabı verir, “ve kâne emrullahi kaderan makdûrâ”. Yani Allah takdir etmişse yapar. Zira veli, nebi değildir. Hz. Yusuf (as)’un peygamber olmadan önce, “eğer Rabbisinin burhanını görmeseydi, Hz. Yusuf da O’nu (Züleyha’yı) arzu etmişti. Böylece biz, kötülüğü ve fuhşu ondan çevirmek istedik..” (Yusuf/24) şeklinde başından geçen olay da, bu kapsam içinde yer alır.