Ünlü kadınların oy hakkını savunan Susan Brownell Anthony, 15 Şubat 1820’de Adams, Massachusetts’te doğdu. Daniel ve Lucy Read Anthony’nin sekiz çocuğundan en büyüğüydü. Anthony, annesi dinin bir üyesi olmamasına rağmen, bir Quaker evinde büyüdü. Anthony’nin ebeveynleri ve birkaç kardeşi, daha ünlü kız kardeşleri gibi, kadınların kaldırılmasını, ölçülü olmasını ve eşit haklara sahip olmasını destekleyen yaşam boyu ilerlemecilerdi.
Anthony altı yaşındayken ailesi, babası daha sıkı bir özel okul kurana kadar yerel bölge okuluna gittiği Battenville, New York’a taşındı. 1837’de Anthony, Deborah Moulson’ın Kadın Ruhban Okulu’na katılmak için Philadelphia’ya gitti ve 1837 Paniği sırasında babasının mali yıkımı eğitimini yarıda kesene kadar. Anthony, 1838’de New York’a döndü ve mücadele eden ailesini desteklemek için önümüzdeki birkaç yıl boyunca okul öğretti.
1845’te Anthony’nin ailesi, Rochester, New York’un eteklerinde bir çiftlik satın aldı. Siyah kölelik karşıtı ve eski köle Frederick Douglass da dahil olmak üzere yerel reformcular, günün sorunlarını tartışmak için kısa süre sonra Pazar günleri orada toplanmaya başladı. Bu toplantıların bir ürünü, Anthony ve Douglass arasında ömür boyu sürecek bir dostluktu.
Bağımsız Yetişkin
Anthony, doğu New York’taki Canajoharie Akademisi’nin kadın bölümünün müdiresi olarak bir pozisyonu kabul ettiğinde, 1846’da Quaker toplumu dışındaki yaşamla ilk uzun süreli karşılaşmasını yaşadı. Orada yaşarken, Dostlar Cemiyeti’nin katı yaşam alışkanlıklarını terk etti ve ölçülülük ve kölelik karşıtı hareketlerde giderek daha aktif hale geldi.
Anthony New York’ta yaşarken, babası, annesi ve kız kardeşi Mary, 1848 tarihli Rochester Kadın Hakları Sözleşmesine katıldılar . 1847’de Seneca Falls Sözleşmesi’nde kabul edilen Duygular Bildirgesi’ni imzalamışlardı . Esasen Elizabeth Cady Stanton tarafından hazırlanmıştı. Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi’ni örnek alan belge , Amerikalı kadınların maruz kaldığı birçok adaletsizliği sıraladı ve erkeklerle siyasi ve sosyal eşitlik için çaba göstermenin “kadının hakkı ve görevi” olduğunu ilan etti.
Elizabeth Cady Stanton’la Tanışmak
Stanton’ın görüşleri, Anthony’nin yeni bir amaç için duyduğu coşkuyu ve yazarla tanışma arzusunu alevlendirdi. 1851’de, ortak bir arkadaşının iki kadını tanıştırdığı Stanton’ın memleketi Seneca Falls’a gitti. Giriş, ömür boyu sürecek bir dostluğun başlangıcı ve kadın hakları hareketi tarihinde bir dönüm noktası oldu. Benzer düşünen iki kadın, farklı ama birbirini tamamlayan becerilere sahipti. Sonraki altmış yıl boyunca, üstün konuşmacı Anthony, daha başarılı yazar olan Stanton tarafından kağıt üzerinde ifade edildiği gibi çiftin işbirlikçi düşüncesini seslendirdi.
Stanton’ın yaklaşık yarım yüzyıl sonra hatırladığı gibi:
Bir soru hakkında bir pronunciamento yayınlamadan hiç tanışmadık. Düşüncede ve sempatide biriz ve işbölümünde birbirimizi tam olarak tamamladık. Yazılı olarak, her ikisinin de tek başına yapabileceğinden daha iyi iş çıkardık. Kompozisyonda o yavaş ve analitik olsa da ben hızlı ve sentetikim. Ben daha iyi yazarım, o daha iyi eleştirmen. O gerçekleri ve istatistikleri sağlıyor, ben felsefe ve retoriği ve birlikte, uzun yılların fırtınalarında sarsılmadan duran ve kimsenin cevaplayamadığı argümanlar ortaya koyduk. Konuşmalarımız iki beynimizin birleşik ürünü olarak kabul edilebilir.
İşbirliği, daha pratik başka bir düzlemde de faydalı olduğunu kanıtladı. Geniş bir aile yetiştirmenin talepleri genellikle Stanton’ın zamanına ciddi sınırlamalar getirdi. Stanton kadın haklarını destekleyen yeni makaleler hazırlarken Anthony’nin Stanton evini ziyaret etmesi ve çocuklarıyla ilgilenmesi alışılmadık bir şey değildi. Stanton’ın ailevi sorumlulukları (sıklıkla yaptıkları gibi) onun mitinglere veya kongrelere katılmasını engellediğinde, daha coşkulu Anthony, ortak inançlarını sunmak için mükemmel bir haberci olduğunu kanıtladı. Stanton’ın daha sonra Anthony ile olan ortaklığını kısa ve öz olarak tarif ettiği gibi,
Şimşekleri ben dövdüm, o ateşledi.
Diğer Reform Hareketleri
Anthony en iyi kadınların oy hakkını savunan olarak öne çıkan rolüyle hatırlanmasına rağmen, diğer reform hareketlerinde de aktifti. 1851’de Rochester’da bir kölelik karşıtı kongrenin düzenlenmesine yardım etti. Beş yıl sonra, Amerikan Kölelik Karşıtı Derneği’nin resmi ajanı oldu. Kölelik karşıtı toplantılar düzenlemek, broşürler dağıtmak ve konuşmalar yapmak gibi görevlerini yerine getirirken, Anthony bazen ona aşağılık isimlerle hitap eden, ona çöp atan ve onu kukla gibi asan düşman çetelerin hedefi oldu.
İç Savaş Hizmeti
İç Savaş sırasında, Anthony ve Stanton, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki köleliği ortadan kaldırmak için ABD Anayasası’ndaki 13. Değişikliği geçirmeye odaklanan Kadınlar Sadık Ulusal Ligi’ni oluşturmak için işbirliği yaptılar. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk ulusal kadın siyasi örgütüydü.
Amerikan Eşit Haklar Derneği
Savaşın ardından Anthony, 10 Mayıs 1866’da New York’ta düzenlenen Onbirinci Ulusal Kadın Hakları Sözleşmesinin düzenlenmesine yardımcı oldu. Duruşmalar sırasında, delegeler Amerikan Eşit Haklar Derneği’ni (AERA) oluşturmak için oy kullandı. Anthony, Stanton, Lucretia Mott ve Lucy Stone’un rehberliğinde, yeni organizasyon “tüm Amerikan vatandaşlarına Eşit Hakları, özellikle de ırk, renk veya cinsiyete bakılmaksızın oy hakkı hakkını güvence altına almak” için çalıştı. Bununla birlikte, üç yıl içinde, AERA üyeleri, önerilen reformlar Afrika kökenli Amerikalı erkekler için oy haklarını tesis ettiği, ancak kadınları oy kullanmadığı için ABD Anayasasında yapılan 14. ve 15. değişikliklere verilen destek konusunda birbirleriyle anlaşmazlığa düştüler.
Ulusal Kadın Oy Hakkı Derneği
Aralık, Anthony ve Stanton’ı AERA’dan ayrılmaya teşvik etti ve Mayıs 1869’da yalnızca kadınlara yönelik Ulusal Kadına Oy Hakkı Derneği’ni (NWSA) kurdu. Aynı yılın Kasım ayında, Lucy Stone ve Julia Ward Howe liderliğindeki daha ılımlı kadın hakları savunucuları, AERA’yı kurdu. Amerikan Kadına Oy Hakkı Derneği (AWSA). Sonraki yirmi yıl boyunca, iki örgüt, kadınlara eşit haklar sağlamak için birbirinden bağımsız olarak faaliyet gösterdi.
Gazete Yayıncısı
1868’den 1872’ye kadar Anthony ve Stanton, Devrim başlıklı haftalık bir gazete yayınladı . “İyilik değil Adalet, Erkekler, Hakları ve Başka Bir Şey Yok; Kadınlar, Hakları ve Daha Azı Yok” başlıklı dergide cinsel eğitim, tecavüz, aile içi şiddet, evlilik, boşanma, baskıcı kadın modası, fuhuş ve üreme hakları ile ilgili makaleler yer aldı. Sınırlı okuyucu kitlesi nedeniyle, 1870 yılına kadar gazete kırmızı renkte çalışıyordu. Anthony öne çıktı ve yayının 10.000 dolarlık borcunu üstlendi ve bunu ders ücretlerinden elde edilen geliri kullanarak ödedi.
Oy Vermeye Cesur
14. ve 15. değişikliklerin (28 Temmuz 1868 ve 3 Şubat 1870) onaylanmasının ardından Anthony, Anayasadaki değişikliklerin eski erkek kölelere ek olarak Amerikalı kadınlara da oy hakkı tanıdığı görüşünü benimsedi. Anthony, 14. Değişikliğin, “Birleşik Devletler’de doğan veya vatandaşlığa kabul edilen herkes . . . vatandaştır.” Bu nedenle, kadınların oy kullanma hakkı vardı, çünkü değişiklik aynı zamanda “Hiçbir eyalet, Amerika Birleşik Devletleri vatandaşlarının ayrıcalıklarını veya bağışıklıklarını kısıtlayacak herhangi bir yasa yapamaz veya uygulayamaz” dedi. Bu mantığı kullanarak Anthony, Rochester’da oy kullanmak için kaydoldu. 5 Kasım 1872’de, o ve diğer on dört kadın (üç kız kardeşi dahil), genel seçimlerde oy kullanmak için sandık başına gittiklerinde hiçbir direnişle karşılaşmadılar.
Oy Kullanırken Tutuklandı
18 Kasım 1872’de, Anthony’nin kapısında, Kongre Yasası’nın 19. Bölümünü ihlal ederek oy kullandığı suçlamasıyla tutuklama emriyle birlikte bir Birleşik Devletler mareşal yardımcısı belirdi. Bu yasa, yasal hakka sahip olmadan bilerek oy kullanan herkesin bir suç işlemiş olduğunu şart koşuyordu. 23 Aralık 1872’de mahkeme yetkilileri Anthony’yi, diğer kadın seçmenleri ve oy kullanmalarına izin veren seçim müfettişlerini Rochester’ın ortak konsey odasında topladı. Kısa bir süre sonra, Albany’deki federal bir büyük jüri, onu “Birleşik Devletler Kongresi’nde bir Temsilciye bilerek, yanlış ve yasadışı olarak oy verdiği” suçlamasıyla suçladı. . . ” Başkan yargıç, Mayıs 1873’te New York, Monroe County, Birleşik Devletler Bölge Mahkemesi önünde Rochester’da yargılanmasını emretti.
Anthony, duruşmasından önceki zamanı Monroe County’nin her bölgesinde oy kullanma hakkını savunan konuşmalar yapmak için kullandı. Argümanları o kadar ikna ediciydi ki bölge savcısı, Anthony’nin memleketindeki hukukçuları kendi lehine önyargılı hale getirmesinden korkarak yer değişikliği talep etti. Yetkililer daha sonra davayı bir ay ertelediler ve New York, Ontario County’deki Canandaigua’daki Birleşik Devletler Devre Mahkemesi’ne sevk edildiler. Anthony, fazladan bir ayı, masum bir karar için kampanya yürüttüğü Ontario İlçesine seyahat etmek için kullandı ve bunun “Susan B. Anthony Değil, Amerika Birleşik Devletleri Yargılanıyor” olması gerektiğini önerdi.
Susan B. Anthony / Amerika Birleşik Devletleri
Deneme Susan B. Anthony v. Birleşik Devletler 1873 Başyargıç Ward Hunt, kadınların oy kullanma açık sözlü rakip oldu 17 Haziran günü başladı. Belki de Anthony’nin zorlayıcı hitabet becerilerinden korkan Hunt, Anthony’nin kendi adına tanıklık etmesine izin vermeyi reddetti. Savcı ve savunma avukatları davalarını sunduktan sonra, Hunt şaşırtıcı bir şekilde şunları söyledi:
Jürinin beyler, nihayet aldığı şekliyle soru, tamamen bir hukuk sorusu veya sorularıdır ve bir hukuk sorunu olarak, ilk olarak, Bayan Anthony’nin iddia ettiği On Dördüncü Değişiklik uyarınca, onu koruduğuna karar verdim. , oy hakkı korunmadı.
Daha sonra jüriye, daha kasıtlı olarak veya oy kullanmadan önce bir suçlu kararı vermelerini emretti. Ertesi gün, cezayı vermeden önce Hunt, Anthony’nin avukatının yeni bir duruşma için yaptığı bir hareketi reddetti çünkü yargıç Anthony’yi jüri duruşması hakkından reddetmişti. Hunt, Anthony’ye cezasını açıklamadan önce söyleyecek bir şeyi olup olmadığını sorduğunda, Anthony ayağa kalktı ve yargıcı yargılamasını yürütme şekli nedeniyle payladı. Ardından, ikisi arasında Hunt’ın tekrar tekrar “mahkûma oturmasını” emrettiği hararetli bir alışveriş oldu. Kararsız, Anthony fikrini söyleyene kadar devam etti. Hunt daha sonra Anthony’ye 100 dolar artı mahkeme masrafları cezası verdi. Anthony meydan okurcasına cevap verdi
Senin haksız cezanın bir dolarını asla ödemeyeceğim.
Yargıç kurnazca mahkemenin Anthony’yi para cezasının ödenmesine kadar hapse atmayacağını duyurdu. Hunt’ın Anthony’yi hapse atmama konusundaki akıllı kararı, Anthony’nin hukuk ekibinin bir ihtarname yazma ve davasını ABD Yüksek Mahkemesinde temyiz etme girişimlerini engelledi .
Anthony para cezasını asla ödemedi, ancak kadınların oy hakkını onaylamak için yargıyı kullanma girişimi boşa çıktı. Anthony’nin yargılanmasından üç yıl sonra, ABD Yüksek Mahkemesi, Minor – Happersett davasında, “Birleşik Devletler Anayasası’nın kimseye oy hakkı vermediğine” karar verdi. Mahkemenin kararı, yargı sistemi aracılığıyla tazminat arama stratejisini geçersiz kıldı, böylece Anthony ve diğer kadınların oy hakkını savunanları, hedeflerine ulaşmak için Anayasayı değiştirmeye yönelik görüşlerini belirlemeye zorladı.
Amerika Birleşik Devletleri Kadın Hakları Bildirgesi
1876’da NWSA, 4 Temmuz’da Philadelphia’daki ABD Centennial’in resmi kutlamasında resmi bir sunum yapmak için izin istedi. Lillie Devereux Blake ve Phoebe W. Couzins) kutlamanın doruk noktasına ulaşan Büyük Törenlerini yarıda kesti. Anthony konuşmacı platformuna yürüdü ve ABD Başkan Vekili Thomas Ferry’ye Birleşik Devletler Kadın Hakları Bildirgesi başlıklı dört sayfalık bir belge sundu . Bu arada, diğer dört kadın, sürpriz izleyicilere kopyaları dağıttı. Yetkililerin onları tutuklamasını bekleyen grup, daha sonra Anthony’nin tüm belgeyi büyüyen bir kalabalığa okuduğu yakındaki bir platforma taşındı.
Stanton tarafından, Gage’in yardımıyla yazılan broşür, “kadınlar üzerinde bir dizi varsayım ve güç gaspını” sıralayarak Birleşik Devletler Bağımsızlık Bildirgesi’nin tarzını yansıtıyordu . Günün önde gelen yirmi dört oy hakkını savunan tarafından imzalanan anlatı, “doğal haklar konusunda insanla tam eşitlik” ilan etti ve “Birleşik Devletler vatandaşlarına ait tüm medeni ve siyasi hakların bize ve ülkemize garanti edilmesini” talep ederek sona erdi. sonsuza kadar kızlar.” Performans, herhangi bir acil yasal reform başlatmasa da, kadınlar için eşit haklar mücadelesi konusunda kamu bilincini artırdı.
Kadın Oy Hakkı Tarihi
1870’lerin sonlarında Anthony, Stanton ve Gage , Kadına Oy Hakkı Tarihini yazmak için işbirliği yapmaya başladılar . 1881, 1882 ve 1886’da üç bölüm halinde yayınlanan üretken çalışma, 1865’ten 1885’e kadar kadınların oy hakkı haçlı seferinin yıllıklarını kaydetti. hareketin liderliği için yazarlarla rekabet eden diğer grup ve bireylerin masrafları. 1902 ve 1922’de (Anthony’nin ölümünden çok sonra) yayınlanan daha sonraki üç baskı, 1885’ten 1920’de 19.
Uluslararası Kadın Konseyi
Anthony, 1883’te Avrupa’ya gitti ve burada Stanton ile birlikte uluslararası bir kadın örgütünün temellerini atmak için Avrupa kadın hareketlerinin liderleriyle işbirliği yaptı. Beş yıl sonra, dokuz ülkeyi temsil eden elli üç kadın grubundan delegeler Washington’da bir araya geldi ve Uluslararası Kadın Konseyi’ni (ICW) kurdu. Konferansa NWSA ve rakibi AWSA’dan temsilciler katıldı. Anthony, etkinliğin ana organizatörüydü ve birçok oturuma başkanlık etti. Anthony, ICW’nin birbirini izleyen üç konferansında (Chicago, 1893, Londra, 1899 ve Berlin, 1904) önemli bir rol oynadı ve 1906’daki ölümüne kadar organizasyonda aktif kaldı.
Ulusal Amerikan Kadına Oy Hakkı Derneği
1890’da NWSA ve AWSA farklılıklarını uzlaştırdı ve Ulusal Amerikan Kadına Oy Hakkı Derneği’ni (NAWSA) oluşturmak için birleşti. Birleşik derneğin Şubat 1890’daki ilk toplantısında, delegeler Stanton’u ilk başkanları olarak seçtiler. Yetmiş beş yaşında, Stanton’ın seçilmesi büyük ölçüde sembolikti. Gerçekte, Anthony, Stanton’un yerine başkan olarak geçtiği 1892 yılına kadar organizasyonun idari görevlerinin çoğunu üstlendi. Anthony, 1900’de başkanlıktan emekli olana kadar NAWSA’ya sekiz yıl rehberlik etti.
Kadının İncili
Anthony’nin başkanlığı sırasında, 1895’te, Stanton , erkek ilahiyatçıların kadınları ikinci sınıf statüsüne düşürmek için Hıristiyan teolojisini ve İncil dogmasını nasıl kullandıklarını anlatan bir yorum olan The Woman’s Bible başlıklı iki ciltlik bir çalışmanın ilkini yayınladı . Yayın en çok satan olmasına rağmen, NAWSA’nın ılımlı üyelerinin çoğu onu iyi karşılamadı. Anthony, Stanton’ın çalışmasının öncülüne katılmadı, ancak kitabı coşkuyla onaylamadı, çünkü kadınların oy hakkını güvence altına alma misyonundan uzaklaştı. Yine de Anthony, kitapla herhangi bir bağlantıyı reddeden çoğu NAWSA üyesi tarafından onaylanan bir karara karşı başarısız bir şekilde tartışarak arkadaşını savundu.
Emeklilik
Anthony’nin NAWSA başkanı olarak resmi görevleri, uluslararası sahnede genişleyen varlığıyla birleştiğinde, sağlığına zarar verdi, ancak kadın haklarını güvence altına alma çabalarını veya coşkusunu azaltmadı. NAWSA liderliğini 1900’de seksen yaşında Carrie Chapman Catt’e geçirdikten sonra, Anthony ülke çapında kadınların oy hakkı için kampanya yürütmeye devam etti.
Stanton’ın Ölümü
26 Ekim 1902’de, hiç evlenmemiş olan Anthony, akraba ruhu Stanton kalp yetmezliğine yenik düştüğünde yıkıcı bir darbe aldı. Sevgili arkadaşı Anthony’nin kaybıyla ilgili olarak şunları söyledi:
Kendimi hiç hissettiğim gibi ifade edemiyorum. Fazla bir şey söyleyemeyecek kadar kırıldım ama benden daha uzun yaşasaydı, dostluğumuzu ifade edecek güzel sözler bulurdu.
Ölüm
Anthony, 13 Mart 1906’da New York, Rochester’daki evinde, seksen altı yaşında kalp yetmezliği ve zatürreden vefat etmeden önce dört yıl daha yaşadı. Kalıntıları Rochester, Mount Hope Mezarlığı’na gömüldü.
Miras
Tarihçiler sık sık Anthony’yi Amerika’da kadınların oy hakkı mücadelesinde en etkili lider olarak tanırlar. Yorulmak bilmeyen çabaları o kadar önemliydi ki, 1920’de kadınlara oy hakkı tanıyan 19. Değişikliğin onaylanmasından sonra, halk genellikle değişikliği Anthony Değişikliği olarak adlandırdı. Ancak Anthony, başarının Elizabeth Cady Stanton, Alice Paul, Lucy Stone, Ida B. Wells, Emmeline Pankhurst, Carrie Chapman Catt, Lucretia Mott, Lucy Burns, Matilda Joslyn’den oluşan özel bir grup kadının ortak başarısı olduğunu anladı. Gage ve diğerleri. Başkanının 1894 NAWSA toplantısında yaptığı konuşmada Stanton, alçakgönüllülüğünün altını çizdiğinde,
Bir gün dikkate alınacağız ve Birleşik Devletler Anayasası’nda değişiklik yaptığımızda, herkes bunun her zaman böyle olduğunu düşünecek, tıpkı birçok gencin kadınların sahip olduğu tüm ayrıcalıkların, tüm özgürlüklerin, tüm zevklerin olduğunu düşündüğü gibi. şimdi sahip olan her zaman onundu. Bugün üzerinde durduğu her bir zeminin, geçmişteki bir avuç kadının sıkı çalışmasıyla nasıl kazanıldığı hakkında hiçbir fikirleri yok.